Aveti intrebari? sunati la (+40) 0755-385-5555

Utilizati instrumentele gratuite pentru webmasteri

 

 

Motoarele de cautare importante, inclusiv Google, furnizeaza instrumente gratuite pentru webmasteri. Instrumentele Google pentru webmasteri ajuta webmasterii sa controleze mai eficient modul în care interacrioneaza Google cu site-urile lor Web si sa obtina informatii utile de la Google cu privire la acestea. Utilizarea instrumentelor Google pentru Webmasteri nu va ajuta site-ul dvs. sa obtina un tratament preferential; cu toate acestea, utilizarea lor va poate ajuta sa identificati probleme, a caror abordare poate contribui la o clasare mai buna a site-ului în rezultatele cautarii. Cu ajutorul acestui serviciu, webmasterii pot:

 

•    sa afle despre partile site-ului Web la a caror accesare cu crawlere a întâmpinat probleme Googlebot

•    sa încarce un fisier Sitemap XML

•    sa analizeze si sa genereze fisiere robots.txt

•    sa elimine adrese URL accesate deja cu crawlere de Googlebot

•    sa precizeze domeniul preferat

•    sa identifice probleme legate de metaetichetele title si description

•    sa înteleaga cele mai frecvente cautari utilizate pentru accesarea unui site

•    sa observe modul în care Googlebot vede paginile

•    sa elimine linkurile de site nedorite pe care Google le poate utiliza în rezultate

•    sa primeasca notificari legate de nerespectarea recomandarilor privind calitatea si sînainteze o solicitare de reconsiderare a site-ului

 

Yahoo! (Yahoo! Site Explorer) si Microsoft (Live Search Webmaster Tools) ofera, de asemenea, instrumente gratuite pentru webmasteri.

Profita si de serviciile de analiza Web

 

Daca ati îmbunatatit accesarea cu crawlere si indexarea site-ului, cu ajutorul Instrumentelor Google pentru webmasteri si al altor servicii, probabil ca doriti sa stiti care este traficul generat de site. Programele de analiza Web precum  Google Analytics reprezinta o sursa importanta de informatii în acest sens. Puteti utiliza aceste programe pentru:

 •    obrinerea de informarii privind accesarea site-ului dvs. de catre utilizatori si comportamentul acestora pe site

•    identificarea celui mai popular continut de pe site

•    cuantificarea impactului optimizarilor aduse site-ului (de exemplu, modificarea metaetichetelor title si description a îmbunatatit traficul generat de motoarele de cautare?)

Pentru utilizatorii avansati, informatiile furnizate de un pachet de analiza, combinate cu datele din fisierele jurnal ale serverului, pot furniza informatii si mai detaliate cu privire la modul în care interactioneaza vizitatorii cu documentele dvs. (de exemplu, cuvinte cheie suplimentare pe care utilizatorii motorului de cautare le-ar putea folosi pentru a gasi site-ul dvs.). 

În final, Google ofera un alt instrument numit  Google Website Optimizer, care va permite sa efectuati experimente pentru a afla ce modificari aduse site-ului ar genera cele mai bune rate de conversie la nivel de utilizator. Acesta, alaturi de Google Analytics si de Instrumentele Google pentru webmasteri (vizionati videoclipul nostru legat de utilizarea „Google Trifecta” - „Cele trei instrumente Google optime”), constituie o metoda eficienta pentru a începe optimizarea site-ului.

Resurse utile pentru webmasteri

 

Forumul de ajutor pentru webmasteri Google - Aveti întrebari sau feedback cu privire la ghid? Informati-ne

Blogul Centrului pentru webmasteri Google - Articole frecvente ale utilizatorilor Google cu privire la îmbunatatirea site-ului Web

Centrul de ajutor pentru webmasteri Google - Cuprinde documentatie detaliata privind probleme legate de webmasteri

Instrumentele Google pentru webmasteri - Optimizati modul în care interactioneaza Google cu site-ul dvs. Web

Regulamentul Google pentru webmasteri - recomandari Google privind designul, continutul, aspectele tehnice si calitatea

Google Analytics - Aflati sursa vizitatorilor dvs., ce acceseaza acestia si testati modificarile

Google Website Optimizer - Efectuati experimente în paginile dvs. pentru a vedea ce functioneaza si ce nu functioneaza

Sfaturi privind angajarea unui specialist în optimizarea site-urilor (SEO)   - Daca doriti ajutor pentru optimizarea site-ului, aceste sfaturi va vor ajuta sa alegeti o firma specializata în optimizare

Comentarii